۲-۵-۱- خودسازمانیافته. ۲۰
۲-۵-۲- خودپویا ۲۱
۲-۶- تقسیم بندی خود از نظرویلیام جیمز. ۲۱
۲-۶-۱- خود مفعولى ۲۱
۲-۶-۲- خود فاعلى ۲۱
۲-۷- جنبههای خودپنداره پدیدار شناختی ۲۲
۲-۸- علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره. ۲۳
۲-۹- دیدگاههای دیگرصاحب نظران غربی ۲۳
۲-۹-۱- نظریههای اولیه مربوط به خود. ۲۳
۲-۹-۲- کارل راجرز(۱۹۳۷) ۲۳
۲-۹-۳- آبراهام مازلو(۱۹۴۳) ۲۵
۲-۹-۴- آلفرد آدلر(۱۹۰۸) ۲۵
۲-۹-۵- کوپر اسمیت(۱۹۶۷) ۲۶
۲-۹-۶- اریک اریکسون(۱۹۵۰) ۲۶
۲-۹-۷- فرانکن(۱۹۹۴) ۲۷
۲-۹-۸- سنت کلر. ۲۸
۲-۱۰- دیدگاه اسلام. ۲۸
۲-۱۱- خودپنداره یک الگویذهنی چندبعدی ۳۰
۲-۱۲- انضباط ۳۱
۲-۱۳- مفاهیم انضباط ۳۱
۲-۱۴- نظریات و رویکردهای انضباط ۳۵
۲-۱۴-۱- هابز و آگوست کنت ۳۶
۲-۱۴-۲- مارکس و دورکیم. ۳۶
۲-۱۴-۳- تیلور ۳۶
۲-۱۴-۴- فایول ۳۷
۲-۱۴-۵- دیدگاه اسلام. ۳۸
۲-۱۴-۶- دیدگاه دورهی متاخر. ۳۹
۲-۱۵- انضباط در سازمان ۴۱
عنوان صفحه ۲-۱۶- مدل سه شاخگی ساختار-رفتار-زمینه. ۴۷
۲-۱۷- پیشینه و ادبیات تحقیق ۴۸
۲-۱۷-۱- پیشینهپژوهشی خارجی ۴۸
۲-۱۷-۲- پیشینهپژوهشی داخلی ۵۱
۲-۱۸- مدل مفهومی تحقیق ۵۷
۳ فصل سوم. ۵۸
۳-۱- مقدمه. ۵۹
۳-۲- روش تحقیق ۵۹
۳-۳- جامعه آماری پژوهش… ۶۱
۳-۴- نمونه آماری پژوهش… ۶۲
۳-۴-۱- انتخاب حجم نمونه. ۶۳
۳-۵- روش گردآوری اطلاعات و دادهها ۶۴
۳-۵-۱- مطالعات کتابخانهای ۶۴
۳-۵-۲- روش پیمایشی ۶۵
۳-۶- نحوهاجرای پژوهش… ۶۶
۳-۶-۱- تکنیک دلفی ۶۶
۳-۶-۲- جمع آوری و تکمیل پرسشنامهی تحقیق ۷۰
۳-۷- روایی و پایایی ابزار پژوهش… ۷۱
۳-۷-۱- روایی پرسشنامه. ۷۱
۳-۷-۲- پایایی پرسشنامه. ۷۲
۳-۸- روش و فنون آماری مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل مشاهدات ۷۲
۳-۸-۱- آمار توصیفی ۷۴
۳-۸-۲- آمار استنباطی ۷۴
۳-۸-۳- نرمافزارهای مورد استفاده در پردازش دادهها ۷۴
۴ فصل چهارم. ۷۶
۴-۱- مقدمه. ۷۶
۴-۲- تحلیل توصیفی گزینههای ابزار تحقیق ۷۶
۴-۲-۱- توزیع فراوانی جنسی پاسخگویان ۷۷
۴-۲-۲- توزیع فراوانی وضعیت تأهل پاسخگویان ۷۸
۴-۲-۳- توزیع فراوانی سنی پاسخگویان ۷۹
۴-۲-۴- توزیع سطح تحصیلات پاسخگویان ۸۰
۴-۲-۵- توزیع فراوانی وضعیت درآمد پاسخگویان ۸۱
عنوان صفحه ۴-۲-۶- توزیع فراوانی سابقهکاری پاسخگویان ۸۲
۴-۳- آمار توصیفی متغیرهای اصلی پژوهش… ۸۳
۴-۳-۱- خودپنداره. ۸۳
۴-۳-۲- انضباط کارکنان ۸۹
۴-۴- استنباطهای مرتبط با فرضیات تحقیق ۹۰
۴-۴-۱- پاسخ به سئوال اول تحقیق ۹۰
۴-۴-۲- پاسخ به سئوال دوم تحقیق ۹۲
۴-۴-۳- پاسخ به سئوال سوم تحقیق ۹۴
۴-۴-۴- یافتههای جانبی ۹۷
۵ فصل پنجم. ۱۰۱
۵-۱- مقدمه. ۱۰۱
۵-۲- یافتههای تحقیق ۱۰۳
۵-۲-۱- پاسخ به سئوال اول تحقیق ۱۰۶
۵-۲-۲- پاسخ به سئوال دوم تحقیق ۱۰۷
۵-۲-۳- پاسخ به سئوال سوم تحقیق ۱۰۹
۵-۳- پیشنهادات مبتنی بر یافتههای تحقیق ۱۱۱
۵-۴- پیشنهادات محقق ۱۱۳
۵-۵- پیشنهادات برای تحقیقات آینده. ۱۱۴
۵-۶- محدودیتهای تحقیق ۱۱۴
۶ فهرست منابع. ۱۱۷
۶-۱- منابع فارسی ۱۱۷
۶-۲- منابع لاتین ۱۲۳
۷ پیوستها ۱۲۶
فهرست جداول
عنوان صفحه جدول ۱‑۱ گویههای مرتبط با مولفههای تحقیق(خودپنداره) ۱۰
جدول ۱‑۲ گویههای مرتبط با نمودهای تحقیق(انضباط) ۱۲
جدول ۲‑۱ گونه شناسی انضباطی کارکنان (فنلی،۱۹۹۸) ۳۳
جدول ۲‑۲ انضباط بدون مجازات (دیک گروت،۲۰۰۱) ۴۵
۶۹
جدول ۳‑۲ ضرایب قابلیت اعتمادهریک ازابزارهای اندازهگیری تحقیق (پرسشنامهها) ۷۳
۷۷
۷۸
۷۹
۸۰
۸۱
۸۲
۸۴
۸۵
۸۶
۸۸
۸۹
۹۱
۹۲
۹۳
۹۵
۹۶
۹۷
۹۸
۱۰۴
۱۰۶
۱۰۷
۱۰۸
۱۰۸
۱۰۹
۱۱۰
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۲‑۱ مدل سه شاخگی ” ساختار – رفتار – زمینه ” (میرزایی اهرنجانی ، ۱۳۷۷ ، ص ۳۲۲) ۴۷
شکل ۲‑۲ مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………۵۷
شکل ۳‑۱ مراحل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………۶۱
شکل۵-۱ الگوی عوامل موثر بر خودپنداره…………………………………………………………………………………………………۱۰۳
فهرست نمودار
عنوان صفحه
۷۷
۷۸
۷۹
۸۰
۸۱
۸۲
۸۵
۸۶
۸۷
۸۸
۸۹
۹۴
۹۶
۱۰۵
۱۰۶
۱۰۹
۱۱۰
فصل اول
کلیات پژوهش
برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت fumi.ir مراجعه نمایید. |
۱ فصل اول
۱-۱- مقدمه
موفقیت و پیروزی در زندگی، دوستی، کار، تحصیل و تقریبا هر اقدامی که برای آن کوشش میکنیم تا حد زیادی از تصورات شخصی ما سرچشمه میگیرد. به نظر میرسد افرادی که به ارزش شخصی خود اطمینان دارند و خود را فردی باارزش میدانند، موفقیت و خوشبختی را به سوی خود جذب میکنند مفهوم” خود” از موضوعاتی است که به لحاظ کانون توجه بودن، تاریخچهای تقریبا طولانی دارد. آگاهی از خود نشاندهنده جنبه مهمی از تجربه پدیدار شناختی یا ذهنی انسان است. تعداد جالب توجهی از پژوهشها نشان میدهند که چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیتها بر رفتار او اثر میگذارد. درحال حاضر مهم ترین و رایج ترین اشکالات و اختلالات رفتاری را به خود نسبت دادهاند(فروید[۱]،۱۷۳،۱۹۱۴).
به مفهوم خود به سه دلیل تاکید شده است: اول اینکه آگاهی از خود نشاندهنده جنبه مهمی از تجربه ذهنی انسان است .دوم اینکه تعداد جالب توجهی از پژوهشها نشان میدهند که چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیتها بر رفتار او اثر میگذارد و سوم اینکه مفهوم خود برای بیان جنبههای سازمان یافته و یکپارچه کنش شخصیت به کار رفته است(جلالی،۱۳۹۲،۲).
محور اصلی و رکن اساسی سازمان، منابع و سرمایهانسانی آن محسوب میشود و توسعه سازمان منوط به استفاده بهینه، مطلوب و کارامد از منابع و بهویژه نیروی انسانی آن است. بهترین سیستمها بدون ایجاد زمینه مناسب در نیروی انسانی خود نمیتوانند برنامه های خود را به انجام برسانند و نقطه حائز اهمیت ان است که نفس برنامه متکی به نوعی انضباط[۲] است. همانطور که بیان شد چگونگی احساس انسان از خود در بسیاری از موقعیتها بر رفتار او اثر دارد و مجموعه رفتارهای افراد در سازمان رفتار سازمانی و آن نیز رفتار
پایان نامه حقوق در مورد رأی داور در قانون داوری تجاری بین المللی
۲ ,۱ ,تحقیق ,۴ ,۳ ,۶ ,پاسخ به ,به سئوال ,از خود ,توزیع فراوانی ,۱ مقدمه ,چگونگی احساس انسان ,توزیع فراوانی وضعیت
درباره این سایت