۲-۷- مدل ها و الگوهای کارآفرینی… ۲۱
۲-۷-۱- مدلهای محتوایی… ۲۱
۲-۷-۲- مدل های فرایندی… ۲۱
۲-۷-۲-۱- مدل های فرایند رویدادی… ۲۱
۲-۷-۲-۲- مدل های فرایند چند بعدی… ۲۶
۲-۸- انواع کارآفرینی… ۳۲
۲-۸-۱- در قالب افراد مستقل و غیروابسته به سازمان(کارآفرینان شخصی کارآفرینی مستقل) ۳۲
۲-۸-۲- در قالب کارکنان سازمان (کارآفرینان سازمانی – کارآفرینی درون سازمانی) ۳۲
۲-۸-۳- در قالب سازمان (سازمان کارآفرین – کارآفرینی سازمانی) ۳۲
۲-۹- عوامل و شاخصهای موثر بر موفقیت کارآفرینان ۳۳
۲-۹-۱- ویژگیهای شخصیتی… ۳۴
۲-۹-۲- عوامل جمعیتی… ۳۷
۲-۹-۳- عوامل محیطی… ۳۷
۲-۱۰- چشماندازهای جدید در عوامل موفقیت کارآفرینی… ۳۹
۲-۱۰-۱- مذهب…. ۳۹
۲-۱۰-۲- شانس و سرنوشت…. ۳۹
۲-۱۰-۳- ارزش تصویری، ارزش زندگی و فلسفه زندگی… ۳۹
۲-۱۱- تجارب کارآفرینی در کشورهای منتخب…. ۴۹
۲-۱۱-۱- آلمان ۵۱
۲-۱۱-۱-۱- موانع آموزش… ۵۱
۲-۱۱-۱-۲- هنجارهای اجتماعی و فرهنگی… ۵۲
۲-۱۱-۲ – هلند ۵۲
۲-۱۱-۲-۱- محدودیت های ساختار بازار. ۵۲
۲-۱۱-۲-۲- قوانین و خدمات کسب و کار دولتی… ۵۲
۲-۱۱-۳- اتریش… ۵۳
۲-۱۱-۳-۱- مشکلات کارآفرینی در اتریش… ۵۳
۲-۱۱-۴- سوئد ۵۳
۲-۱۱-۴-۱- موانع عمده گسترش کارآفرینی در سوئد ۵۳
۲-۱۱-۵- موانع و محدودیت های توسعه کارآفرینی در کانادا ۵۶
۲-۱۱-۵-۱- نگرش های کارآفرینانه. ۵۶
۲-۱۱-۵-۲- بازارهای سرمایه. ۵۶
۲-۱۱-۵-۳- ساز و کارهای حمایتی… ۵۶
۲-۱۱-۶- فنلاند ۵۷
۲-۱۱-۷- اسلوونی… ۵۷
۲-۱۱-۸- تحقیقی دیگر در اروپا ۵۸
۲-۱۱-۹- چین… ۵۸
۲-۱۱-۹-۱- موانع محیطی… ۵۸
۲-۱۱-۹-۲- مشکلات دسترسی به منابع ۵۸
۲-۱۱-۹-۳- موانع اجتماعی… ۵۹
۲-۱۱-۱۰- قزاقستان ۵۹
۲-۱۱-۱۱- مشکلات کارآفرینان در اندونزی… ۶۰
۲-۱۱-۱۲- محدودیت های توسعه صنایع کوچک در بنگلادش… ۶۰
۲-۱۱-۱۳- سنگاپور. ۶۱
۲-۱۲- مطالعات انجام شده در ایران ۶۱
۲-۱۳- جمعبندی… ۶۸
فصل سوم. ۶۹
۳-۱- مقدمه. ۷۰
۳-۲- روش تحقیق… ۷۰
۳-۳- جامعه آماری… ۷۲
۳-۴- نمونه آماری… ۷۲
۳-۵- روش گردآوری داده ها ۷۳
۳-۶- ساختار پرسشنامه تحقیق… ۷۴
۳-۷- روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها ۷۵
۳-۷-۱- روایی پرسشنامه. ۷۵
۳-۷-۲- پایایی پرسشنامه. ۷۵
۳-۸- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۶
۳-۸-۱- تکنیکهای تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM). 76
3-8-2- ارزیابی و بررسی مدلهای MADM… ۷۷
۳-۹- معرفی تکنیک TOPSIS 78
3-10- معرفی تکنیک AHP 80
3-10-1- مراحل فرایند تحلیل سلسله مراتبی… ۸۲
۳-۱۰-۲ – ترسیم و تشریح درخت سلسله مراتبی… ۸۲
۳-۱۰-۳- تعیین معیارها، زیر معیارها و جایگزینها ۸۳
۳- ۱۰- ۳-۱- کشف، شناسایی و دسته بندی معیارها، زیر معیارها و جایگزینها ۸۳
۳ – ۱۰-۳-۲- استاندارد کردن معیارها، زیر معیارها و جایگزینها ۸۳
۳-۱۰-۳-۳ – محاسبه اعتبار معیارها، زیرمعیارها و جایگزینها ۸۵
۳-۱۰-۳-۴- جدول معیارها، زیرمعیارها و جایگزینهای نهایی و استاندارد شده. ۸۵
۳-۱۱- جمعبندی… ۸۵
فصل چهارم. ۸۶
۴-۱- مقدمه. ۸۷
۴-۲- متغیرهای توصیفی جمعیتشناختی پاسخدهندگان ۸۷
۴-۳- تجزیه و تحلیل داده ها ۹۰
۴-۳-۱- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه و تحلیل آماری داده های تحقیق… ۹۰
۴-۳-۲- آزمون فرضیات پژوهش… ۹۲
۴-۳-۲-۱- فرضیه اول: عوامل فرهنگی- اجتماعی بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۳
۴-۳-۲-۲- فرضیه دوم: عوامل اداری بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۵
۴-۳-۲-۳- فرضیه سوم: عوامل قانونی و حقوقی بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۶
۴-۳-۲-۴- فرضیه چهارم: عوامل اقتصادی بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۷
۴-۳-۲-۵- فرضیه پنجم: عوامل تکنولوژیکی و فنی بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۸
۴-۳-۲-۶- فرضیه ششم: عوامل شخصیتی بر موفقیت کارآفرینان موثر میباشند. ۹۹
۴-۳-۲-۷- فرضیه هفتم: میان تاثیر دسته عوامل فوق بر موفقیت کارآفرینان، اختلاف معناداری وجود ندارد. ۱۰۰
۴-۴- رتبه بندی و تعیین درجه اهمیت عوامل و مؤلفه های عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینان با روش های MCDM… ۱۰۲
۴-۴-۱- اولویتبندی عوامل شش گانه مؤثر بر موفقیت کارآفرینان با بهره گرفتن از تکنیک AHP 102
4-4-2- اولویتبندی مؤلفه های مؤثر بر موفقیت کارآفرینان با بهره گرفتن از تکنیک TOPSIS 104
4-5- جمعبندی… ۱۰۷
فصل پنجم ۱۰۸
۵-۱- مقدمه. ۱۰۹
۵-۲- نتایج کلی پردازش داده های پرسشنامه. ۱۰۹
۵-۳- راهکارهای ارائه شده جهت ارتقاء کارآفرینی توسط کارآفرینان منتخب…. ۱۱۳
۵-۴- پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده. ۱۱۳
۵-۵- جمع بندی نهایی… ۱۱۴
منابع: ۱۱۵
منابع و مآخذ فارسی: ۱۱۵
منابع و مآخذ انگلیسی: ۱۱۶
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید. |
فهرست اشکال
شکل ۲-۱: فرایند شکل گیری فرایند کارآفرینی از دیدگاه شاپیرو …………………………………………………………………………………… ۲۲
شکل ۲-۲: معادله کارآفرینی از دیدگاه فری ……………………………………………………………………………………………………………………………۲۵
شکل ۲-۳: فرایند کارآفرینی از دیدگاه فری ………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵
شکل ۲-۴: فرایند شکل گیری رویداد کارآفرینانه از دیدگاه بای گریو ……………………………………………………………………………………۲۶
شکل ۲-۵: نمودار کارآفرینی جفری ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۷
شکل ۲-۶: متغیرهای ایجاد شرکت نوپا از دیدگاه گارتنر ………………………………………………………………………………………………………. ۲۸
شکل ۲-۷: مدل فرایندی استیونسون و دیگران ……………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹
شکل ۲-۸: تأثیر شخص و وضعیت در کارآفرینی ………………………………………………………………………………………………………………… ۳۱
شکل ۲-۹: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا از نگاه نیاوالی[۱] و فوگل[۲] ………………………………………………………………………… ۳۲
شکل ۲-۱۰: انواع کارآفرینی و کارآفرینان ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴
شکل ۲-۱۱: مدل موفقیت کارآفرینی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
شکل ۲-۱۲: چهارچوب نظری تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷
شکل۲-۱۳: الگوی توسعه کارآفرینی ن ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۹
شکل ۳-۱: انواع مدل های تصمیم گیری در روش MADM ………………………………………………………………………………………………. ۸۰
فهرست جداول
جدول ۲-۱: تحقیقات انجام شده در خصوص ویژگی های کارآفرینان ……………………………………………………………………………… ۱۴
جدول ۲-۲: عناصر کارآفرینی از دیدگاه استیونسون ………………………………………………………………………………………………………… ۳۰
جدول۲-۳: پیشینه تحقیق در زمینه رابطه بین ویژگیهای شخصی و عوامل موفقیت کارآفرینان ………………………………………… ۳۷
جدول ۲-۴: پیشینه تحقیق در زمینه رابطه بین عوامل جمعیتی و فاکتورهای موفقیت کارآفرینان ………………………………………………… ۳۸
جدول ۲-۵: پیشینه پژوهش در زمینه ارتباط عوامل محیطی و فاکتورهای موفقیت کارآفرینی ……………………………………………. ۳۹
جدول ۲-۶: رتبه بندی محدودیت های توسعه SMEs در بنگلادش ………………………………………………………………………………. ۶۳
جدول۳-۱: ماتریس تصمیم گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۱
جدول ۴-۱: میزان تحصیلات پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………………………………………………….۹۰
جدول ۴-۲: سابقه مدیریت مصاحبه شوندگان ……………………………………………………………………………………………………………………۹۱
جدول ۴-۳: تعداد کارکنان شرکتهای مصاحبه شوندگان ………………………………………………………………………………………………… ۹۲
جدول ۴-۴: آزمون آلفای کرونباخ (قابلیت اعتماد پرسشنامه) ………………………………………………………………………………………. ۹۴
جدول۴-۵ : یافته های حاصل از بررسی فرضیه۱ ………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷
جدول۴-۶: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل فرهنگی- اجتماعی …………………………………………………………… ۹۸
جدول ۴-۷: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل اداری …………………………………………………………………………………. ۹۹
جدول۴-۸: یافته های حاصل از بررسی فرضیه۳ ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۰
جدول۴-۹: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل قانونی و حقوقی ………………………………………………………………. ۱۰۰
جدول۴-۱۰: یافته های حاصل از بررسی فرضیه۴ ……………………………………………………………………………………………………………۱۰۱
جدول۴-۱۱: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل اقتصادی ………………………………………………………………………… ۱۰۱
جدول۴-۱۲: یافته های حاصل از بررسی فرضیه۵ …………………………………………………………………………………………………………….۱۰۲
جدول۴-۱۳: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل فنی و تکنولوژیکی ………………………………………………………… ۱۰۲
جدول۴-۱۴: یافته های حاصل از بررسی فرضیه۶ …………………………………………………………………………………………………………….۱۰۳
جدول۴-۱۵: یافته های حاصل از بررسی زیر مولفههای عوامل شخصیتی ………………………………………………………………………۱۰۳
جدول (۴-۱۶): یافته های حاصل از بررسی آزمون برابری و همگنی واریانس ………………………………………………………………… ۱۰۴
جدول۴-۱۷: یافته های حاصل از بررسی آزمون تحلیل واریانس ……………………………………………………………………………………. ۱۰۵
جدول۴-۱۸: رتبه بندی دسته عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینان با بهره گرفتن از AHP ………………………………………………… ۱۰۷
جدول۴-۱۹: رتبه بندی مولفههای عوامل اقتصادی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۸
جدول۴-۲۰: رتبه بندی مولفههای عوامل تکنولوژی و فنی ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۹
جدول۴-۲۱: رتبه بندی مولفههای عوامل اداری ………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۹
جدول۴-۲۲: رتبه بندی مولفههای عوامل فرهنگی- اجتماعی ………………………………………………………………………………………………… ۱۰۹
جدول۴-۲۳: رتبه بندی مولفههای عوامل شخصیتی ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰
جدول۴-۲۴: رتبه بندی مولفههای عوامل قانونی و حقوقی …………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰
فصل اول
۱-۱- مقدمه
کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد نقش مؤثری را در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها یافته است. به طوریکه میتوان گفت امروزه کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و
پایان نامه حقوق در مورد رأی داور در قانون داوری تجاری بین المللی
۲ ,عوامل ,۱ ,۳ ,۱۱ ,های ,از بررسی ,های حاصل ,یافته های ,حاصل از ,بر موفقیت ,بندی مولفههای عوامل ,مولفههای عوامل قانونی ,مولفههای عوامل اداری ,مولفههای عوامل فرهنگی
درباره این سایت