۲-۳-۱٫ مدل پارک و همکارانش………………………………………………………………………… ۴۲
۲-۳-۲٫ مدل ریتی پنت و همکارانش……………………………………………………………………… ۴۵
۲-۳-۳٫ مدل اسکارل و همکارانش………………………………………………………………………. ۴۸
۲-۴٫ پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۴-۱٫ تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………… . ۵۲
۲-۴-۲٫ تحقیقات داخلی ………………………………………………………………………………… ۵۸
۲-۵٫ چارچوب مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………… ۶۳
فصل سوم : روش تحقیق
۳-۱٫ مقدمه ………………………………………………………………………………………………. ۶۸
۳-۲٫ روش تحقیق………………………………………………………………………………………… ۶۸
۳-۳٫ جامعه آماری ……………………………………………………………………………………… ۶۹
۳-۴٫ نمونه آماری ………………………………………………………………………………………… ۶۹
۳-۵٫ ابزار سنجش ……………………………………………………………………………………… ۶۹
۳-۶٫ روایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………. ۷۱
۳-۷٫ پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………………. ۷۲
۳-۸٫ تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………………………… ۷۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱٫ مقدمه ………………………………………………………………………………………… …… ۷۵
۴-۲٫ تحلیل توصیفی …………………………………………………………………………………… ۷۵
۴-۲-۱٫ توصیف جمعیت شناختی ………………………………………………………………………… ۷۵
۴-۲-۲٫ جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………… ۷۶
۴-۲-۳٫ سن پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………………. ۷۶
۴-۲-۴٫ شغل پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………… ۷۷
۴-۲-۵٫ تحلیل توصیفی پاسخ های پاسخ دهندگان ………………………………………………………. ۷۸
۴-۲-۵-۱٫ نظرات پاسخ دهندگان در مورد همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز………………………… ۷۸
۴-۲-۵-۲٫ تعداد پیامک های ارسالی در هفته……………………………………………………………… ۷۹
۴-۲-۵-۳٫ علت استفاده از پیامک………………………………………………………………………… ۸۰
۴-۲-۵-۴٫ نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی………………………………………… ۸۱
۴-۲-۵-۵٫ رتبه بندی نظرات پاسخ دهندگان در مورد محتوای پیامک تبلیغاتی……………………………… ۸۱
۴-۲-۵-۶٫ نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک های تبلیغاتی…………………………………………… ۸۲
۴-۲-۵-۷٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی ……………………. ۸۲
۴-۲-۵-۸٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی ……………………………………………… ۸۳
۴-۲-۵-۹٫ واکنش پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند …………………………………………………………………………………. ۸۳
۴-۲-۵-۱۰٫ واکنش پاسخ دهندگان به هنگام دریافت پیامک های تبلیغاتی ………………………………………………………… ۸۴
۴-۲-۵-۱۱٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید…………………………………. ۸۴
۴-۲-۵-۱۲٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران……………………………………… ۸۴
۴-۲-۵-۱۳٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید……………………………………… ۸۴
۴-۲-۵-۱۴٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک…… ……………. ۸۴
۴-۳٫ تحلیل استنباطی و آزمون فرضیات …………………………………………………………………………………………………………………. ۸۵
۴-۳-۱٫ فرضیات پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۵
۴-۳-۲٫ نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱٫ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۶
۵-۲٫ یافته های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۶
۵-۳٫ بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………. ………… ۹۷
۵-۴٫ محدودیت های تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۰
۵-۵٫ پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۰
۵-۶ . پیشنهادات برای تحقیقات آینده ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۱
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید. |
۶ . فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳
- پیوست ها
۶-۱٫ پیوست اول : نمودارها ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
۶-۲٫ پیوست دوم : پرسشنامه آنلاین …………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳
۶-۳٫ پرسشنامه شخصی ……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۸
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
۲-۱٫ مقایسه تبلیغات رسانه ها ……………………………………………………………………… ۱۴
۲-۲٫ طبقه بندی تبلیغات موبایل ……………………………………………………………………… ۱۶
۲-۳٫ نرخ پاسخ به تبلیغات در صبح ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۷
۲-۴٫ نرخ پاسخ به تبلیغات در بعد از ظهر……………………………………………………………………………………………………………… ۲۸
۲- ۵ . نرخ پاسخ توسط گروه های سنی مختلف به پیام های تبلیغاتی موبایلی……………………………………………… ۳۰
۲-۶ . خلاصه ای از مدلها و تئوری های مرتبط با بازاریابی بر مبنای اجازه پیامک …………………………………………… ۳۹
۲- ۷٫ خلاصه پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۲- ۸ . متغیرها و سازه های مدل مفهومی تحقیق ……………………………………………………………………………………………… ۶۵
۳- ۱٫ متغیر ها و سوالات مربوطه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۰
۳-۲٫ متغیر ها و آلفای کرونباخ مربوطه …………………………………………………………………………………………………………… . ۷۳
۴- ۱٫ توزیع فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس………………………………………………………………………………………… ۷۵
۴-۲٫ توزیع فراوانی سن برحسب جنس ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۶
۴-۳٫ توزیع فراوانی شغل بر حسب جنس …………………………………………………………………………………………………………. ۷۷
۴-۴٫ توزیع فراوانی همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ……………………………………………………………………… ۷۸
۴-۵٫ توزیع فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته بر حسب جنس……………………………………………………………. ۷۹
۴-۶٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص علت استفاده از پیامک بر حسب فراوانی …………………………………………… ۸۰
۴- ۷٫ رتبه بندی دلایل استفاده از پیامک بر اساس میانگین ………………………………………………………………………………… ۸۱
۴-۸٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص محتوای پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی …………………………………… ۸۱
۴-۹٫ رتبه بندی محتوای پیامک بر اساس میانگین ………………………………………………………………………………………………… . ۸۲
۴-۱۰٫ نگرش پاسخ دهندگان نسبت به پیامک تبلیغاتی بر حسب فراوانی ……………………………………………………………. ۸۲
۴-۱۱٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص کسب اجازه قبل از ارسال پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی ………. ۸۳
۴-۱۲٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص شخصی سازی پیامک های تبلیغاتی بر حسب فراوانی ………………………… ۸۴
۴-۱۳٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص آشنایی با برند…………………………………………………………………………………………. ۸۴
۴-۱۴٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص واکنش به تبلیغات پیامکی …………………………………………………………. ۸۵
۴-۱۵٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص تعداد پیامک های تبلیغاتی در روز بر حسب فراوانی ………………………… ۸۴
۴-۱۶٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ترغیب پیامک های تبلیغاتی به خرید…………………………………………………… ۸۴
۴-۱۷٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی به دیگران ………………………………………………. ۸۶
۴-۱۸٫ نظرات پاسخ دهندگان در خصوص احتمال خرید محصولات تبلیغ شده از طریق پیامک ………………………. ۸۷
۴-۱۹٫ نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه اول ………………………………………………………………………………… ۸۷
۴-۲۰٫ تاثیر نگرش بر پاسخ مشتریان ………………………………………………………………………………………………………………… ۸۸
۴-۲۱ . مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با مشاغل متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی ……………… ۸۹
۴-۲۲٫ مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان با تحصیلات متفاوت در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی…. ۹۰
۴-۲۳٫ مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان در سنین مختلف در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی………. ۹۱
۴-۲۴٫ مقایسه میانگین نظرات پاسخ دهندگان مرد و زن در خصوص پاسخ به پیامک های تبلیغاتی ………………… ۹۲
۴-۲۵٫ نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه ششم …………………………………………………………………………… ۹۳
۴-۲۶٫ تاثیر آشنایی با برند بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………………………………………. ۹۳
۴- ۲۷٫ نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هفتم ……………………………………………………………………………. ۹۴
۴-۲۸٫ تاثیر شخصی سازی بر پاسخ مشتریان …………………………………………………………………………………………………… ۹۵
۴-۲۹٫ نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه هشتم ………………………………………………………………………… ۹۵
۴- ۳۰٫ تاثیر ارسال تبلیغات بر مبنای اجازه بر پاسخ مشت
ریان …………………………………………………………………………. ۹۶
۴-۳۱٫ نتایج ضریب همبستگی پیرسون در مورد فرضیه نهم …………………………………………………………………………… ۹۷
۴-۳۲٫ تاثیر محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ……………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۴-۳۳٫ تاثیر نگرش، شخصی سازی، ارسال تبلیغات برمبنای اجازه و محتوای پیام بر پاسخ مشتریان ………………. ۹۸
۵-۱٫ یافته های تحقیق و پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
۲-۱٫ مدل تحقیق ریتی پنت و همکارانش ……………………………………………………………. . ۴۴
۲-۲٫ مدل تبلیغات پیامکی موفق اسکارل و همکارانش………………………………………………… ۴۶
۲-۳٫ چارچوب مفهومی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳
۴-۱٫ فراوانی سطح تحصیلات بر حسب جنس ……………………………………………………………………………………………………… ۱۰۸
۴-۲٫ فراوانی سن بر حسب جنس …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۹
۴-۳٫ فراوانی شغل بر حسب جنس ……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۰
۴-۴ . فراوانی پاسخ های همراه داشتن تلفن همراه در تمام طول روز ……………………………………………………………… ۱۱۱
۴- ۵٫ فراوانی تعداد پیامک های ارسالی در هفته ……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲
فصل اول: کلیات
- مقدمه
توسعه قابل توجه اطلاعات و فناوری ، حرکت به سمت ارتباطات بازاریابی شخصی شده را تسریع بخشیده است. یکی از شیوه های این نوع بازاریابی ، ارسال تبلیغات پیام کوتاه ۱ می باشد که طی سال های اخیر بین اهالی تجارت و جوانان محبوبیت بالایی پیداه کرده است. ارسال پیام کوتاه همچنین یک روش بازاریابی است که در صورت آگاهی از عوامل موثر در اثربخشی آن می توان از این ابزار به صورت بهینه در جهت ارتقا سازمان و رونق کسب و کار استفاده کرد بخصوص در گردشگری که ویژگیهای منحصر این ابزار تبلیغاتی شامل دسترسی دایم ، تعامل دو طرفه ، ارسال فوری پیام، سطح پوشش بالا و فراوانی رویت، ایجاد پایگاه داده ها ، خوانده شدن پیام، دارا بودن قابلیت های سیستم اطلاعاتی جغرافیایی ۲ و سیتم اطلاعاتی مکانی ۳ میتوان از آن بعنوان کانال بازاریابی شخصی ۴ و بازاریابی ویروسی حداکثر استفاده را برد. ولی متاسفانه در کشور ما از این رسانه به صورت مفید و منطقی و جهت دار استفاده نمی شود که گاها نتیجه عکس می دهد و باعث ناراحتی و نیتی مشتریان نیز می شود. رشد مداوم رقابت در بازار، درک مشتریان را به عنوان موضوع مهمی در بازاریابی برجسته کرده است بنابراین امروزه سازمانها برای دوام در چنین فضایی، توجه خود را از بازار محصول و فروش محور ، به بازاریابی مشتری محور معطوف کرده اند.
ر فتار مصرف کننده در طراحی کمپین های تبلیغاتی نقش حیاتی ایفا می کند ، با علم به نحوه ی رفتار مخاطبان است که می توان رسانه و پیام مناسب را انتخاب کرد.
لذا در چنین فضایی داشتن درک صحیح از مصرف کنندگان مزیتهای متعددی را در بردارد این مزیتها شامل کمک به مدیران در جهت تصمیم گیری و انتخاب بازار هدف ، تهیه یک پروفایل برای مشتریان ، کمک به قانون گذاران و تنظیم کنندگان برای طراحی بهتر تبلیغات و نهایتا کمک به مصرف کنندگان برای تصمیم گیری بهتر می باشد.
Sms ۱ GIS ۲ GPS ۳ One to One ۴ |
- بیان مسئله :
علیرغم نفوذ بالای تبلیغات پیام کوتاه و رشد مستمر آن در چند سال اخیر در کشور و استفاده روز افزون شرکتها از این ابزار تبلیغاتی ، به طور کلی موفقیت این ابزار به پذیرش آن توسط مشتریان بستگی دارد. با این وجود ، پژوهشهای محدودی در این حوزه صورت گرفته است و نتایج بدست آمده نیز متفاوت و در بین کشورها و نمونه های آماری مختلف ، غیر یکسان هستند .لذا با وجود فراوانی استفاده از این ابزار در سالهای اخیر در کشور وم شناسایی عوامل موثر بر اثر بخشی این تبلیغات از دیدگاه مصرف کنندگان ایرانی مشهود می باشد. بعلاوه ، تبلیغات پیام کوتاه جز ارتباطات تعاملی است که برای استفاده از آن در بازاریابی ۳ سطح وجود دارد (سید رضا سید جوادین – رحیم اسفیدانی). سطح اول ، ارسال
پایان نامه حقوق در مورد رأی داور در قانون داوری تجاری بین المللی
های ,دهندگان ,پیامک ,نظرات ,خصوص , ,پاسخ دهندگان ,دهندگان در ,در خصوص ,نظرات پاسخ ,پیامک های ,ضریب همبستگی پیرسون ,مقایسه میانگین نظرات ,خصوص ترغیب پیامک ,فراوانی تعداد پیامک
درباره این سایت